Parallelt med min egen amatørforskning dukkede der også et ønske op fra omverdenen om at høre, hvordan jeg egentlig havde båret mig ad med at føre huset tilbage til et udseende, som det godt kunne have haft for 200 – 300 år siden. Og da Torben Lindegaard Jensen fra Foreningen Straatag opfordrede mig til at skrive en serie artikler i deres fagblad, besluttede jeg, at det måske ikke var nogen dum ide, hvis huset skulle bevares for fremtiden. Artiklerne kan læses via disse link:
Bevar mig vel – Et hus med sjæl – Sylden og knoldebroen
Og så har jeg en dybfølt bøn til fremtidens ejere i: 2 SAVE (or not to save)
